Workshop Fotografi Produk Pangan Sebagai Media Pemasaran Digital Koperasi Kuenak Legoso Ciputat

Tommi Tommi

Abstract


The Berlian Multipurpose Cooperative, operating under the brand Kuenak, was established with the aim of improving the welfare of its members through economic activities in the culinary field. Although it has more than 90 registered members, only about 30 are active in the culinary field. The COVID-19 pandemic has affected the economy, including small and medium enterprises (SMEs), forcing them to switch to online markets. However, many new SMEs, especially in the culinary field, do not have sufficient knowledge to market their products online. Therefore, training and mentoring are needed to help them maintain and develop their businesses. In addition, it is important for SME products to have a product identity in the form of a label on their packaging to be able to compete in the online market, as this is their main way to communicate product quality to consumers.

 Koperasi Serba Usaha Berlian, yang beroperasi di bawah brand Kuenak, didirikan dengan tujuan untuk meningkatkan kesejahteraan anggotanya melalui kegiatan ekonomi di bidang kuliner. Meski memiliki lebih dari 90 anggota terdaftar, hanya sekitar 30 yang aktif dalam bidang kuliner. Pandemi COVID-19 telah mempengaruhi sektor ekonomi, termasuk usaha kecil dan menengah (UKM), memaksa mereka untuk beralih ke pasar online. Namun, banyak UKM baru, terutama di bidang kuliner, yang belum memiliki pengetahuan yang cukup untuk memasarkan produk mereka secara online. Oleh karena itu, pelatihan dan pendampingan diperlukan untuk membantu mereka mempertahankan dan mengembangkan usaha mereka. Selain itu, penting bagi produk UKM untuk memiliki identitas produk berupa label pada kemasannya untuk dapat bersaing di pasar online, karena ini adalah cara utama mereka untuk mengkomunikasikan kualitas produk kepada konsumen.

 

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.